اسلامی نسب رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان قم با اشاره به نظارت دقیق بر فرآیند ثبت نام دانش آموزان استان قم از تقدیر مدیران نمونه در این زمینه خبر داد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش قم به نقل از روابط عمومی ناحیه یک قم؛ چهاردهمین جلسه شورای معاونین ناحیه با حضور اسلامی نسب رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان و هم چنین صفائیان رئیس و معاونین آموزش و پرورش ناحیه یک برگزار شد.
اسلامی نسب در این نشست ضمن عرض خداقوت به همکاران خود در ناحیه یک ، سخنان خود را با محوریت ثبت نام و نحوه نظارت بر این کار خطیر آغاز کرد و گفت : از آنجایی که یکی از دغدغه های اساسی خانواده ها در طول تابستان ثبت نام فرزندان خود در مدارس می باشد ، نظارت بر امر ثبت نام می تواند کمک شایانی به مرتفع شدن برخی کاستی ها و ناملایمات گردد و از همین رو 32 بازرس در سطح استان فرآیند ثبت نام در مدارس را در کنار 25 همکار دارای ابلاغ از ناحیه یک رصد می کنند.
وی افزود: برای اینکه اولیا نیز در امر نظارت سهیم باشند مقرر گردیده یکی از اعضای انجمن اولیا و مربیان در هنگام ثبت نام حاضر و به کادر اجرایی برای رفع و رجوع موانع کمک کند .
ایشان در ادامه با تاکید مجدد بر ممنوع بودن دریافت وجه به هنگام ثبت نام ، اخذ هرگونه وجه اضافی مدارس غیردولتی و بیش از شهریه مصوب را فاقد وجاهت قانونی دانست و از بازرسان خواست در بازدیدهای خود این نکته را مدنظر قرار دهند.
اسلامی نسب با تاکید بر کامل بودن پرونده دانش آموزان از مدیران خواست: به هنگام ثبت نام و یا جابه جایی نسبت به کامل بودن مدارک مورد نیاز دقت نمایند و با لحاظ محدوده ثبت نام ، از هرگونه مصاحبه و آزمون بپرهیزند.
وی تصریح کرد: مدیران نسبت به مکتوب و بایگانی نمودن کلیه مصوبات خود در شورای معلمان و سایر جلسات اقدام نمایند و هم چنین شماره حساب مدرسه ، تلفن های اداری ، آدرس سایت اداره و بازرسی و سایر موارد ضروری را در تابلوی اعلانات الصاق نمایند .
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل در ادامه خاطر نشان کرد: کادر آموزشگاه های استان جهت ساماندهی و جلوگیری از سرقت حتما دقت داشته باشند که اموال مدرسه دارای شماره و برچسب باشد حتی وسایل اهدایی و خروج اموال از مدرسه یا اداره باید با تایید و امضای با نام افراد مسئول از جمله مدیر مجموعه، تحویل دهنده ، تحویل گیرنده و نگهبان باشد و افراد مسئول از تسویه با کارکنان خود بدون تعیین تکلیف اموالی که تحویل ایشان است؛ اجتناب نمایند.
اسلامی نسب با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت الکترونیکی شدن دستگاه های اجرایی استان، افزود: با همفکری و مشورت اقدام لازم برای راه اندازی بهتر و قوی تر میز خدمت الکترونیکی را در راس کارهای خود قرار دهید و از انجام امور غیر اداری و خارج از چارچوب ضوابط در ساعات اداری، که خلاف مقررات می باشد؛ بپرهیزند.
اسلامی نسب در پایان با قدردانی مجدد از زحمات مدیران و کادر اجرایی مدارس اظهار داشت: مدیران فعال و قانون مند در دو مقطع ۱۵ مرداد و ۱۵ شهریور از طرف اداره کل مورد تشویق قرار خواهند گرفت.
لینک منبع: پورتال اداره کل آموزش و پرورش قم