جلسه شورای معاونین اداره آموزش و پرورش ناحیه یک قم با حضور محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با موضوعات ساماندهی نیروی انسانی، توجه ویژه به بهره مندی از ظرفیت های شبکه شاد و پروژه مهر برگزار شد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قم، محمدرضاقاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش، با اشاره به تاکیدات و دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای عزیز و حکیم که فرموده است دروس باید فایده محور ، عمقی و کاربردی باشد؛ برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استمداد طلبید.
معاون سوادآموزی اداره کل استان گفت: مدارس و همکاران خود را برای حالت های مختلف و نحوه اداره آموزش آماده کنند و همچنین برنامه ریزی برای اوقات باقی مانده از تابستان و غنی سازی آن مورد تاکید است.
قاسمی نیا اظهار داشت: هیچ کلاسی نباید در مدارس خالی بماند، مدارس مناطق محروم و نیمه برخوردار مورد توجه ویژه قرار گیرد، رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از گذشته مورد توجه همه ارکان آموزش و پرورش مخصوصا کادر اجرایی مدارس باشد.
وی بیان کرد: با توجه به دستور وزیر محترم مبنی بر تعیین یک نفر از کارشناسان به عنوان پی گیری و هماهنگی با تعداد 10 تا 20 مدرسه نیاز می باشد تا جلسات تخصصی با مدیران جهت انجام بهینه پروژه مهر انجام شود، ارتباط با والدین و اتصال ایشان به شبکه شاد مورد تاکید می باشد و با عنایت به تاکید وزیر محترم فقط ثبت نام در پایه های هفتم و دهم حضوری انجام می شود.
قاسمی نیا افزود: ثبت نام و خرید کتاب های درسی تا نیمه مرداد ماه تکمیل گردد، اطلاعات آماری مدارس بروز رسانی شود، در جابه جایی مدیران استفاده از نیروهای کارآمد و جوان و دارای انگیزه مورد تاکید می باشد.
معاون سوادآموزی استان داشتن اطلاعات و آمار به روز، برنامه ریزی و برنامه عملیاتی، نظارت و کنترل و تحلیل و ارزیابی عملکرد و فعالیت و برنامه ها را از ابزار موفقیت مدیران دانست.
عضو شورای معاونین استان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا لازم است روشهای مختلفی را برای شروع سال تحصیلی و آموزش با ویژگی مقاطع مختلف تحصیلی پیش بینی شود و در هر صورت آموزش و یادگیری نباید تعطیل شود.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با تشکر از فعالیتها و عملکرد آموزش و پرورش ناحیه یک از پی گیری و پیشرفت برنامه های سوادآموزی نیز تشکر کرد و اجرای طرح های خودآموز و فرد به فرد را از مهمترین روشهای آموزش های سوادآموزی در سال جاری برشمرد.